Pages

Monday, November 17, 2008

My anniversary



my 3rd anniversary will be coming on 26th November 2008....ALHAMDULILLAH, selama 3 tahun perkahwinan ini terjalin..ada pahit...ada manis....kenangan bersilih ganti....


hari ni aku nak buat rumusan...nak terjah dan fikir balik apa kenangan manis dan pahit dlm rumah tangga aku selama 3 tahun ni :


MANIS

1. 26 November 2005 kami di nikahkan di sebuah majlis yg amat sederhana...setelah 3 tahun menyulam kasih...akhirnya kami disatukan w'pun hiruk pikuk terjadi di kala kami berkawan...tak sangka jodoh kami kuat....

2. Bila aku tau aku mengandung, masa tu bulan 11 2006 ...1st anniversary, aku tau aku pregnant..ALHAMDULILLAH...masa tu tak nak tuntut apa2 dah dgn suami...yg aku pinta, doa....doa dan doa agar anak ini selamat lahir ke dunia ini..tanpa cacat cela, sihat fizikal dan mental...jd anak yg bijaksana, keletah..sempurna akal n fikiran...ALHAMDULILLAH...


3.10/7/2007-Qaisara Husna lahir ke dunia ini...dlm kesakitan, dlm kepayahan aku melahirkan anakku ini...ALHAMDULILLAH, selamat semuanya...dgn suami yg berada di sisi di setiap nafas ku meneran keluar anak ini...w'pun akhirnya terpaksa di bedah, aku REDHA dan SYUKUR...segala-galanya selamat...


4. 10/7/2008-Qaisara Husna cukup berumur 1 tahun usianya...kami sambut secara sederhana bg meraikan kelahirannya...


5. Kandungan ke-2 menyusul...w'pun kehadirannya tidak di duga..tp kami redha dengan kurniaan ALLAH ini...aku berjanji akan menjaga anak2 ku ini supaya menjadi anak2 yg soleh n solehah...beriman dan bertaqwa....bijaksana akal n fikirkannya...kudidik dgn penuh kasih sayang agar menjadi anak yg bijak pandai...di dunia mahupun di akhirat...


PAHIT


tak de rasanya kenangan pahit yg menggamit jiwa...semuanya selama 3 tahun kami berkahwin, aku bahagia dgn suami ku...yg banyak membantu, susah senang bersamaku..w'pun kdg2 ada juga gaduh2 manje...adat le kan....sedangkan lidah lg tergigit...apa pula suami isteri..tp kami sangat BAHAGIA bersama...

sebenarnya, menjelang anniversary kali ke 3 hujung bulan ni 26 november ni..aku nak remind kat husband aku...yg aku SAYANGGGGGGGGGGGGG N CINTAAAAAAAAAAAAAAA GILA KAT DIA...hahahhaha.....
dan harap sangat, jgn le dia lupa lg tarikh keramat 26 November ni, dah nak masuk 3 tahun bang kita kawen...kalau lupa lg...mmg nak carik pasal!!!

1 comment:

Faradilawati said...

Tahniah Uji dah nak sambut anniversary yg ke 3 tahun..

Kalo laki ko lupa pasai tarikh keramat nih aku taw kenapa, sbb dia dok buat aset PTJ2 nie... samacam aku. Dah nak termuntah dok tgk aset2 nih hehehehe...