Pages

Friday, November 28, 2008

Mandi Manda di Hujung MInggu


Gambar ni di ambil pada Oktober 2008 yang lalu...Imran, Nuha dan Ikhwan dtg ke rumah...bercuti....excitednye tak dpt digambarkan dengan kata2...habis rumah aku lintang pukang...hahahah...tp aku seronok...budak2 ni mmg hyper active..sama je ngan Husna...

Along dtg bercuti dengan husbandnya di Tg malim...aku pun apa lg..dengar kakak aku n buah2 hati aku ni nak dtg....kencang le memasak...aku masak nasi ayam sbb abg shahrum request, ptg tu aku buat kuih kasui kegemaran abg shahrum....seronoknye dema dtg, rumah aku yg kecil ni jd destinasi pilihan diaorg untuk berehat di hujung minggu...

lepas lunch, aku apa lg..keluarkan kolam Husna...isi air sampai penuh...bg diaorg mandi...imran pun berpusing-pusing mcm ikan paus...hahahhahhaah..dia mmg excited bab2 mandi ni....especially swimming....suka sangat swimming....husna pun tunjuk handal..tak kira bwh umur lg...tak nak keluar kolam tu w'pun dah ketaq2 mulut....hahaha..nak tunjuk handal tgk abg imran n kak nuha tak surrender lg...ikhwan bulat pulak, awal2 dah surrender...

Malam..

Malam, lepas dinner....along n family bersiap untuk berangkat balik ke bangi perdana, imran tak nak balik..menangis-nangis tak nak balik...nak duduk ngan aku, aku ni..sensitif...apa lg..tumpah gak le air mata aku ni mengenangkan imran...betapa sayangnye dia kat aku....sob..sob...

w'pun aku dah ada anak...budak2 ni tak pernah aku pinggirkan...sbb diaorg mmg rapat ngan aku sejak dari lahir...malah, nuha & imran..kalau sebut pasal adik beradik dia..tak pernah miss sebut nama husna...sedih i tau....

kiranya, adik beradik diarog ni bukan 3...tp 4 org le...hahahahahahhaha

Thursday, November 27, 2008

Sweet November

Hari istimewa meraikan suamiku mendapat Anugerah pekerja Cemerlang 2008

Gembira tak terkata..rezeki anak2

suamiku bersama rakan2 pejabat yg turut mendapat anugerah yang sama


meraikan hari bahagia kak ana bersama suami tercinta



Husna yang becok

Posing...posing














Suatu Hari bersama Qaisara Husna..yg makin hari makin suka bergambar...pantang nampak camera....mula le dia posing2...hahahah

Monday, November 17, 2008

My anniversary



my 3rd anniversary will be coming on 26th November 2008....ALHAMDULILLAH, selama 3 tahun perkahwinan ini terjalin..ada pahit...ada manis....kenangan bersilih ganti....


hari ni aku nak buat rumusan...nak terjah dan fikir balik apa kenangan manis dan pahit dlm rumah tangga aku selama 3 tahun ni :


MANIS

1. 26 November 2005 kami di nikahkan di sebuah majlis yg amat sederhana...setelah 3 tahun menyulam kasih...akhirnya kami disatukan w'pun hiruk pikuk terjadi di kala kami berkawan...tak sangka jodoh kami kuat....

2. Bila aku tau aku mengandung, masa tu bulan 11 2006 ...1st anniversary, aku tau aku pregnant..ALHAMDULILLAH...masa tu tak nak tuntut apa2 dah dgn suami...yg aku pinta, doa....doa dan doa agar anak ini selamat lahir ke dunia ini..tanpa cacat cela, sihat fizikal dan mental...jd anak yg bijaksana, keletah..sempurna akal n fikiran...ALHAMDULILLAH...


3.10/7/2007-Qaisara Husna lahir ke dunia ini...dlm kesakitan, dlm kepayahan aku melahirkan anakku ini...ALHAMDULILLAH, selamat semuanya...dgn suami yg berada di sisi di setiap nafas ku meneran keluar anak ini...w'pun akhirnya terpaksa di bedah, aku REDHA dan SYUKUR...segala-galanya selamat...


4. 10/7/2008-Qaisara Husna cukup berumur 1 tahun usianya...kami sambut secara sederhana bg meraikan kelahirannya...


5. Kandungan ke-2 menyusul...w'pun kehadirannya tidak di duga..tp kami redha dengan kurniaan ALLAH ini...aku berjanji akan menjaga anak2 ku ini supaya menjadi anak2 yg soleh n solehah...beriman dan bertaqwa....bijaksana akal n fikirkannya...kudidik dgn penuh kasih sayang agar menjadi anak yg bijak pandai...di dunia mahupun di akhirat...


PAHIT


tak de rasanya kenangan pahit yg menggamit jiwa...semuanya selama 3 tahun kami berkahwin, aku bahagia dgn suami ku...yg banyak membantu, susah senang bersamaku..w'pun kdg2 ada juga gaduh2 manje...adat le kan....sedangkan lidah lg tergigit...apa pula suami isteri..tp kami sangat BAHAGIA bersama...

sebenarnya, menjelang anniversary kali ke 3 hujung bulan ni 26 november ni..aku nak remind kat husband aku...yg aku SAYANGGGGGGGGGGGGG N CINTAAAAAAAAAAAAAAA GILA KAT DIA...hahahhaha.....
dan harap sangat, jgn le dia lupa lg tarikh keramat 26 November ni, dah nak masuk 3 tahun bang kita kawen...kalau lupa lg...mmg nak carik pasal!!!

Wednesday, November 12, 2008

Majlis Hari Jadi Qaisara Husna 1 tahun pada 10 Julai 2008








Ramai tanya bila nak update gambar besdey Una, bukan tak nak letak..tp sbb blog ni dah bersawang aku tak update...so malas le....aku suruh tgk kat friendster tak mau...nak tak nak aku update le gak...tgk le wahai kawan2...kami buat besdeyparty ni pun tak dirancang...tp sbb ramai jiran2 tetangga bertanya, nak tak nak ...buat je lah...dan bila di fikirkan, ini 1st birthday dia...tak pe la...jln je...tp next time..sambut keluarga je la...lg2 tahun depan 2nd birthday una kemungkinan dgn ketibaan adik una sekali ke muka bumi ini....insyaallah...

Menu hari tu, pulut kuning dan rendang daging special buatan n sponsored by Bonda tercinta, aku goreng meehoon...dan beberapa desert lain antaranya agar2 buatan kak zah (pengasuh husna) yg amatttttttttt sedap......hehehehhe...

budak2 yg dtg mmg ramai..anak kawan2 dan anak2 jiran tetangga...datang meraikan...w'pun masa tu hari baru lepas hujan....wan dan atok husna bg hadiah basikal kat husna...mmg dia suka...thank's a lot atok & wan....we love u!!!

Di suatu petang..


Husna with her toys...



mari berendam....ala2 baywatch....hahahah..seksi!!



Ibu...air kolam ni sikit sangat le..tambah le lg..


ibu....nak rendam pun tak syok ni...air sikit



ikhwan, jgn le kacau una tidy up mainan dlm toybox ni...kacau le!