Pages

Thursday, August 16, 2012

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  1 SYAWAL 1433H

Selamat menyambut AIDILFITRI buat teman-teman bloggers yang di kasihi.  Apa yg best raya tahun ni buat aku...1st raya di rumah my parents.  Rasa dah banyak tahun di Tg karang, baru sekali sahaja di Alor Star, Kedah selama 7 tahun perkahwinan ni. Bukan kerana saya ni queen control or watever....ini nama dia sepakat bersama.

Start aku ambik cuti raya until raya ke 2....turn belah saya di dahulukan, after that terus pecut ke Alor Star, Kedah sampai abis cuti raya....mmg tgk mcm tak patut...tp its fair actually!!lagipun, my roommate tu busy ngan business menambah side incomenya..so sistem bergini amat berharga buat aku.

Sekurang-kurangnya, bila 1st raya di rumah mak, aku dpt le membantu mak dalam urusan kemas2 rumah..masak memasak....sbb aku hanya ada 2 beradik pompuan, so dpt le bantu mak mana2 yg patut if my sister raya belah mertua dulu.  Belah my husband, ramai adik beradik perempuan, lgpun...my mum in law sebenarnya yg mengusulkan sistem mcm ni...sbb boleh abiskan cuti raya di kedah..dpt lama sikit katanya, if raya ke-2 balik ke tg karang, sian dia...tak dpt bermanja-manja lama sikit ngan anak jantan katangnya...hehehhe..kami dah try buat dulu (1st raya di rumah mertua & raya ke-2 balik belah parents aku)...tp banyak konflik terjadi....so sistem ini amat berbaloi-baloi!!hahahah

So, ladies and gentleman...muslimin dan muslimat sekalian,

SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI...MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN...

berhati-hati di jalan raya ye...pandu cermat jiwa selamat...

ikhlas from,


Ujie, Azrol, Husna & Rifqah sekeluarga...




**aku yg tak sabar nak balik beraya...over tau!!hahaha



















No comments: