Pages

Wednesday, January 14, 2009

Cerita Ceriti

Sabtu lepas, aku dan keluarga telah bercuti buat pertama kali ke Tiara Beach Resort, Port Dickson...itu pun abg ngah, mamat dan iwan tak dpt join...abg ngah kerja, mamat lak jauh kat kuantan..busy ngan student baru masuk ni (dia kerja kat UMP)...iwan lak kat tawau, sabah...dah mula sekolah...so, aku, along, ajip, ijal, mak dan bpk je yg dpt join. Itu pun meriah le dengan kehadiran kanak2 dan wanie (cousin)...hahahha

masa pi tu, mak dan along masak2 ala kadar buat bekalan mkn di apartment tu...aku???siapkan budak2 tu le..dari anak sorang..jd anak aku ber4 ...hahahahha...sengal!!tp budak2 tu kalau ngan aku laju je dengar ckp..maklum le aku ni garang....suara kuat lak tu..ha..berani cuba le....hahahah

sampai je kat Tiara beach resort tu....aku di larang mengangkat brg2....al maklum le...mak buyung....mmg selamat kalau berbdn 2 ni..segala gala kerja mesti tak di bg buat..amannye le rasa...tp aku tak le ngulat...aku angkat je mana yg larat...

sampai kat apartment tu...mcm biasa...imran teruje nak swimming2...bising2 jerit nak swimming..so semua org pi le bwk imran swimming, termasuk le husna, nuha dan ikhwan....aku je yg malas nak turun lg...sbb, aku nak isi perut aku dulu...lapar gile..padahal pg td baru je sental nasi goreng....aku mkn dulu..pastu saling baju...turun le swimming...amboiiiiiii una tak hengat dunia...seronok sangat dia swimming...maklum le...selalu kolam plastik kat rumah je jd tempat dia melepaskan kemaruk berendam dia...ni kolam renang tu siap ada bermcm mcm bentuk permainan..buaian, gelongsor...air pancut...aku yg teruje....hahahahha

ptg tu...rehat kejap..tido brg 5-10 minit...ptg tu...semua nak siwmming lg...aku pun join le...turun swimming buat kali ke 2....kat kolam org besar lak...hahah..una asyik nangis je..maklum le..terapung ngan pelampung kat kolam besar...hahahh..kaki tak cecah tanah

mlm tu..kami dinner 1 family...sronok...jln2 sampai kedai mkn tu...tgh tunggu waiters tu serve....ada lak 2 org brader ni...bwk gitar nyanyi2 mcm kat pantar bali dulu...pergh...seronok le budak2 tu..apa lg....kami request le lagu..dari lagu kenny, remmy dan martin, terus ke lagu spain....terus ke lagu twinkle twinkle little star....buat budak2 kenit tu..hahahha..semua suka..siap respond tepuk2 tangan lg...bak kata bpk, dinner mcm ni...mengeratkan silaturrahim antara keluarga...hahah....betui tu, aku setuju..so, kami pun suggestkan le buat tabung untuk keluarga kami..tabung tu untuk buat family day mcm ni le..terus bpk aku nak buat meeting...dah td aku baru dpt surat dari bpk aku..hahaha..aku dilantik menjadi setiausaha....dan abg ngah sebagai pengerusi...selaku abg yg sulung...along???bendahari...hahahhaha.....ambik ko....kena pgg duit...

lepas dinner tu....kami jln2...para2 jantan pi ke area Video game...aku, mak, along, abg shahrum (tak leh pi mana le...anak dah 3) bwk budak2 kenit ni masuk ke tempat permainan kanak2 ribena...aku penat handle una..asyik bwk lari buah carem anak india je....geram gile sbb aku asyik kena kejar dia je...pulangkan buah carem tu...

pastu, sbb mak sakit perut..kami kluar le tgk wayang gambar lak...ada le pertunjukan acrobatic kat atas pentas....budak2 tu aku belikan le permainan...3 beradik tu dpt pedang...una lak dpt le mainan yg pusing2 mcm kipas ada lampu tu...aku penat jaga una..asyik lari je..aku kena kejar...sekali tu, aku sibuk le tgk pertunjukan tu...ada le beberapa saat aku tgk...sekali tu..along bising...ujie, mana una...ha aku gelabah...tgk dia menuju ke kolam renang...tgk abg shahrum kejar dia....aduh!!!bertambah aku panas hati kat husband aku..gile main video game..aku dgn perut boyot jaga anak...bak kata mak aku...jenuh le ujie...anak lasak...dia boyot...abah dia ralit benda lain lak...panas...aku suruh adik aku pi panggil..dgn dia2 sekali tak kluar...hangin 1 bdn...

kesimpulannya, mmg kami enjoy bercuti bersama keluarga....seronok....2 mlm berturut turut imran tido kat aku...hmm...kalau ada imran, mmg anak aku dari 1 jd 2 org le...hahahhahaha

ok le...time to go back....sweet memories with my family last weekend....

No comments: