Pages

Wednesday, September 9, 2009

Tagged From Eintan

hari ni, eintan dari http://myblog-hanie.blogspot.com/ bgtau aku...'kak ujie, eintan tagged kak ujie..jwb tau...aku pun selama ni di tagged oleh kwn2 seperjuangan, tp tak pernah ku jawab pun...tak pe lah, kali ni sbb kureng sikit kebusy annya...so aku pun jwb le mana leh jwb..eintan, tak betui dan tak mencapai piawaian jgn marah haaa..

BAJU RAYA

bab baju raya ni...actually, aku tak prepare lg...last monday, aku n husband ada sedikit urusan di KL..tp, lepas settle je urusan tu...kami terus menuju ke SOGO, shopping baju untuk una..sale mmg giler2...kelabu mata aku dibuatnya..ahahhaha....husband aku borong seluar jeans n seluar kerja...pastu, aku nampak le seluar kodroi jenis POLO tu kan...aku pun apa lg...meracun le fikiran dia...hahahha...aku ckp, aku ada sehelai..una ada sehelai..abg pun ambik le sehelai..dia pun beli le gak....tp sebenarnya, sbb murah...kalau mahal, aku pun tak sanggup nak racun pikiran dia..raya ni banyak nak guna duit kan..nak jln jauh lg...semua guna duit....

Hari tu, aku shopping baju una...mmg gile2 punya sale...tp kena pandai pilih le, pastu turun ke 3rd floor, cari lak kemeja untuk bpk aku...dpt le sehelai kat area East India, tp sbb sale..kalau tak...tak sanggup aku! tp sebenarnya, untuk mak dan bpk aku, aku mmg tak berkira...bukan selalu pun kan...pastu, aku tolong husband aku pilih seluar...then, turun ke 2nd floor..cari brg aku lak..dpt le long pants aku..aku sambar le 2 helai...ingat nak tgk kasut, tp sbb husband aku merungut keletihan...kami pun terus keluar dari sogo...menuju je ke kereta, kami pun singgah le ke area jln TAR..saje jln2...dpt le sambar sehelai telekung (yg dikirim oleh adik ipar aku)..dan beberapa helai tudung..tudung murah je dek non!!tudung sarung tu...senang pakai..

Tp..baju kurung una, baju kurung aku, baju melayu abah una..n untuk mak serta hadiah untuk mertua belum beli lg...hmm..ntah le, tp isnin ni kami apply cuti..ingat masa tu le nak beli baju raya..kami rancang nak ke shah alam..kwn2 ckp kat PKNS shah alam banyak choice..tgk le..kalau rajin kami pi le kesana..

KASUT RAYA

kasut raya? takde maknanya...selama ni mmg time raya je, aku taram beli kasut kerja sekali..sebab murah, sale le katakan...

aku beli untuk una je la...abah dia nak beli kasut sarung ala2 sport..maka anaknya tu gegirl, so tgk le nanti..ari tu masa kat sogo ingat nak sambar dah kasut comel tu..tp sbb takut tak muat, kaki una ni panjang...so, kena beli kemudian la...

FAMILY AKU:

1) Bapak - dah beli ari tu kat Sogo...aku beli kameja East India...kain mmg cun la...saje bg bpk aku stylo sikit...hehehhe..tapi ari tu bpk request nak seluar...so nanti aku carik...kebetulan, dia tak nak baju melayu...dah banyak katanya..
2)Mak - aku kena beli baju kurung untuk mummy ku itu, tp tak beli lg..nanti le..isnin ni cadangnya nak cuti, nak pi shopping raya..tudung, dah berdoyon doyon aku beli tudung kat mak aku..sampai tak terpakai pakai..hmm...kena carik baju kurung la...takpun, busana..

FAMILY MERTUA

hmm...untuk mak mertua ku itu, actually...kalau aku tanya...dia akan jwb, tak yah...mak dah ada baju..tak yah..mak dah ada tudung...kuih raya??jgn beli banyak2 membazir...so, aku malas nak tanya apa yg tak de..sebab jawapannya SURE tak yah....alahai omak oiii, senang le kalau dpt mak mertua camni..semua tak yah..tp, aku tak kira...aku nak bg apa..aku beli je..tak yah le aku nak tanya2 sbb SURE jawapannya...TAK YAH!!hehhe..cadangnya,..nak belikan tudung untuk dia...tp tgk le nanti, ada rezeki lebih...ada le hadiah untuk ibu mertuaku itu..

KUIH RAYA

actually..aku tak berapa beli sangat kuih raya tahun ni...semenjak dari tahun 2004, aku bekerja di sini..aku telah dilantik menjadi marketing eksekutif jualan kuih raya..hahahha...takde lah, sebenarnya...masa tahun 2004, ada kwn2 yg numpang kuihnya kat pejabat aku ni...so dlm erti kata lain, aku le yg menjadi perantara dlm pembelian kuih raya ni..pastu, masuk tahun 2005 n 2006..aku masih lg menjadi perantara, masuk je tahun 2007..aku dah malas nak ambik port...kwn aku tu pun, dah tak business kuih2 ni..tp masih lg ada pelanggan tetap yg nak beli dari aku..hmm...ditakdirkan, kakak ipar aku nak business kuih raya tahun tu...so until now, aku masih lg menjadi perantara dlm business kuih raya ni..tp yg bestnya, aku hanya duduk di tempat aku, pelanggan dtg kat aku..hehehhe...

habuannya, aku tak mintak pape pon..sebenarnya, selain kakak iparku itu, ada le 2,3 org rakan2 yg nak numpang aku promote kuih2 mereka ni...dan aku masih lg hanya duduk di tempatku ini...pelanggan dtg kt aku...(ni kalau kakak aku baca, sure dia ckp...awak tu mmg...hehehhehe)...untuk pengetahuan abah una, aku sangat pandai berniaga...hahah....leh bukak business...tp aku tak suka susah2kan diri...meaning, buat kuih, buat baju...buat itu ini...hanya menggunakan suaraku yg lemak merdu ini...pelanggan dtg kt aku...sila tau, maksudnya, diaorg percaya atas aku...caiyok!

kesimpulan - sebab aku berjaya mempromote kuih raya tanpa berpenat lelah...aku dihadiahkan kuih raya...hehehhe..tak yah aku beli...sbb diaorg nak bg duit, aku mmg tak nak..sbb aku ikhlas...juz duduk diam buat kerja, org dtg kat aku...so aku tak nak le duit kan...tp sbb diaorg ni baik hati...dihadiahkan le kuih raya...hmm..berbaloi baloiiii...


RUMAH BARU

takde maknenya....rumah itulah syurgaku..tp ingat nak pasang awning kat lmn rumah..dan kalau ada rezeki, aku dan suami ingat nak pasang mozek kat lmn rumah tu...kasik cung sikit..hmm...itu je la kot ttg rumahku itew

LANGSIR BARU

takde maknenya langsir baru...sila tau, langsir kat rumah aku tu..semenjak aku pindah masuk tahun 2006 until now...itu lah langsir aku...hahhaha..ingat nak beli siap je, tp memandangkan asyik tangguh2 nak beli..sampai sudah langsir yg sama je kami pakai...basuh2 pakai balik..basuh2 pakai balik...hehhehe

DUIT RAYA

every hari raya, mmg aku tak pernah miss bg duit raya pd anak2 sedaraku dan adik2 yg pada masa tu masih belajar. Memandangkan adik2 ku semua dah bekerja, dan walaupun adikku yg bongsu masih belajar...tp sbb dia dah kerja sementara, so peruntukan duit raya hanya untuk anak2 saudara kuyg tercinta sahaja...tp kalau ada anak2 kwn2 yg dtg raya ke rumah tu..mmg dpt le gak...

BONUS

sbb entry ni aku buat pada tarikh 10/9/2009..so terpaksa aku memberitahu yg kami kakitangan sokongan kerajaan mmg dpt le bonus tahun ni..w'pun sedikit, tp ALHAMDULILLAH..drpd takdo...

kalau entry ni aku buat semalam..ingat nak kutuk sikit tak dpt bonus..hahhahah

BALIK KG

sepatutnya, tahun ni 1430 H turn raya kat kedah (belah suami)..tp memandangkan di pagi 1st raya aku nak spend time menziarahi pusara anakku (arwah Qaid)..jadual pun bertukar la...start cuti until tgh hari 1st raya, kami di tanjung karang..lepas tu, kami terus meneruskan perjalanan ke aloq staq kedah...kalau tak balik, sure abah una nangis...hahahha..anak omakkkkk...

kami abiskan cuti raya kami di aloq staq kedah...hmm, sob..sob...patut raya ber4..tp ttp ber3..takpelah..arwah senantiasa di ingatanku dan sentiasa berada di hatiku...miss arwah so much...sigh..

so..abis dah eintan, akak dah jwb tagged eintan...akak tak sempat nak tagged sapa2 ye...






1 comment:

intan_blur said...

wahhh...bestnya ayah akak.east india tuh..byk nye akak shopping.minggu dpn sye br g shopping.thn ni jgn sedih2 ye..klu akak gembira..mesti arwah pun gembira..klu akak ziarah arwah.smpi kan slm syg sye kat dia ye kak..