Pages

Monday, March 24, 2008

Hari Sedih


Hari yang menyedihkan aku...

23 Mac 2008 (Ahad)

pkl 6.30-

nak di jadikan cerita...sabtu dan ahad, husband aku pagi2 dah bangun siap sedia nak pi kuliah...aku pun bangun le mcm biasa sediakan bekalan air dia n bila aku bangun je, for sure si kecik pun bangun...


pkl 7.30-
Lepas husband aku pi kuliah..aku pun memulakan tugas2 aku sebagai seorg housewive dan ibu..lepas mandikan husna, aku pun kemas rumah...mandi..lipat kain, basuh kain n etc..

pkl 11.00-

Husna bangun...aku pun mcm biasa, bg dia breakfast...letak dia kat walker dia...dan aku pun masak untuk lunch..almaklum le, hari ahad...cerita best2 di tv...so sbb aku tak nak ketinggalan tgk tv...aku pun buat le kerja aku cepat2...


pkl 12.00-

sambil2 masak..sambil2 basuh kain..al maklum le, sbb laki aku ni sayang banget ngan mesin basuh semi auto dia ni..aku pun, busy le mengeringkan kain..tinggal sekali spin je lg ni...husna dah menjelajah dapurku dengan walkernye...abis dia punggah semua barang kat cabinet


pkl 12.30-

sbb aku takut anak aku ni capai periuk atas dapur (almaklum le budak ni tinggi...)...aku pun bwk le dia kat luar dapur (mesin basuh kat luar dapur) aku letak le dia dlm bakul kain....sambil2 aku nak mengeringkan kain...jiran sebelah rumah pun dtg le bersembang...aku pun tgk cot cet cot cet..dlm sekelip mata...husna jatuh dari bakul tu dan tersembam ke bwh..ya Allah..anak aku jatuh...aku menggelabah giler...dlm keadaan kelam kabut tu, aku teringat pesan mak aku..kalau anak selak menangis...cepat2 selawat basuh muka dia...dalam sepantas kilat...aku basuh muka husna, aku sapu nutrimoist CNI kat kepala dia...dan terus aku bg susu, alhamdulillah...husna tak nangis lama...mungkin dia terkejut...aku pun sama terkejut...


bayangkan le, selama dia kluar dari perut aku, tak pernah dia jatuh...ni 1st time dia jatuh tergolek mcm labu...aku khuatir sangat kepala or tengkuk dia mengalami apa2 kemudaratan... Bila tgk husna dah ok sikit, aku bg dia mkn lunch...tgk abis gak semangkuk...terus aku susukan n tido kan dia dlm buai...bila dah tido baru le aku continue buat kerja rumah balik...perut aku yg kelaparan sbb tak mkn pg, terus kenyang....ish, risau betui aku dibuatnye... ptg tu, bila suami aku sampai je..sebelum dia check ada sesuatu berlaku kat anak aku...aku bgtau dulu kat dia..mcm biasa, dia berleter kat aku mcm peluru tabur...tension gak, tp sbb dah kesalahan sendiri..nak buat camne kan..terima je le w'pun masa tu rasa mcm nak wrestling je...

No comments: